In het kort
- Nog niet eerder een klacht ingediend? Of u wil een korte termijn oplossing? Dan gaat het om een klacht
- Een klacht dient u in via
ons online klachtenformulier. - Hebben wij uw klacht volgens u niet goed opgelost? Dan betreft het een geschil.
- Een geschil kunt u voorleggen aan de klachtencommissie.
Wanneer dient u een geschil in?
Heeft u eerder
Onafhankelijke Klachtencommissie
Deze commissie bestaat uit een voorzitter, een lid (en een plaatsvervangend lid) op voordracht van de Huurdersorganisatie (Bewonersraad) en een lid (en een plaatsvervangend lid) op voordracht van de Raad van Bestuur. De leden van de commissie zijn onafhankelijk en zijn niet in dienst van Rochdale.
Indienen geschil
Stap 1: Controleer eerst hierboven of het om een klacht of geschil gaat.
Stap 2: Dien uw geschil schriftelijk in. Dit kan op twee manieren:
Per post
Woningstichting Rochdale
t.a.v. de Klachtencommissie
Postbus 56659
1040 AR Amsterdam
Per e-mail
Welke gegevens hebben wij van u nodig?
Voordat wij uw geschil kunnen behandelen, hebben wij een aantal gegevens van u nodig. Vermeld in ieder geval onderstaande informatie in uw brief.
- Uw naam, adres en telefoonnummer waarop u overdag bereikbaar bent.
- Een omschrijving van het geschil (Wat ging er mis? Wie waren er bij betrokken? Wanneer vond het plaats? Welke stappen zijn er door u ondernomen?).
- Wat Rochdale heeft gedaan om de klacht op te lossen.
- De door uw gewenste oplossing.
Beoordeling geschil
De commissie gebruikt het
De commissie toetst als eerst of het geschil voldoet aan de criteria zoals vermeld in het reglement. Als dat niet zo is, krijgt u daarover een schriftelijk bericht.
Als het geschil aan de criteria voldoet, dan kan de commissie partijen uitnodigen voor een hoorzitting. Beide partijen (zowel u als Rochdale) worden gehoord en de commissie geeft daarna een advies aan de Raad van Bestuur van Rochdale. De commissie beoordeelt alleen of een klacht gegrond of niet gegrond is.
De klachtencommissie doet geen uitspraken over:
- Huurprijzen of huurprijs-gerelateerde geschillen (bijvoorbeeld huurprijsverhoging, huurprijsvermindering of afrekening servicekosten). Hiervoor kunt u naar
de Huurcommissie . - Schadevergoedingen of over de hoogte van schadevergoedingen. Hiervoor kunt u naar de (kanton)rechter.