Nieuwsbericht

Klushulp via beeldbellen

Publicatiedatum: 09-02-2021

vakman-op-kantoor

Vanwege de coronamaatregelen komen onze vakmensen zo min mogelijk bij de mensen thuis. Alleen als het niet anders kan, komen ze langs om reparaties uit voeren. In andere gevallen helpen ze zoveel mogelijk op afstand: via beeldbellen. Hoe gaat dat in zijn werk? En wat vinden huurders daarvan?

Normaal gesproken zijn Jeroen Akkerman en Piet van Heeringen de hele dag op pad. Ze repareren wat stuk is en vervangen wat aan vervanging toe is. Corona heeft hun werk compleet veranderd. In tijden van lockdown komen ze niet meer bij huurders over de vloer. Tenzij het om een reparatie gaat die echt niet kan wachten.

Opgesloten

“Een dame van 84 kon door een kapot slot haar huis niet meer uit”, geeft Jeroen als voorbeeld. “En de wijkverpleging kon niet naar binnen. Dat was zo’n spoedmelding waar ik meteen heen gereden ben om het probleem op te lossen.”

Hulp via beeldbellen

Hebben meldingen geen spoed en is de huurder die de melding gedaan heeft een klein beetje handig? Dan kunnen Jeroen en Piet die huurder helpen met het zelf uitvoeren van de reparatie. Met beeldbellen via WhatsApp. Een collega van de afdeling Klantdienstverlening maakt daarvoor een afspraak met de huurder.

Kraan vervangen

Piet: “Laatst heb ik een mevrouw geholpen met het vervangen van haar kraan. Ik heb een nieuwe kraan laten bezorgen. Via de camera op haar telefoon kon ik zien wat er aan de hand was. Stap voor stap heb ik haar uitgelegd hoe ze de kraan moest vervangen. Dat is gelukt. Later kreeg ik nog een appberichtje van haar, dat de kraan het prima deed. Dat zijn leuke dingen.”

Lekkage verhelpen

Jeroen geeft als voorbeeld de huurder die hij via beeldbellen heeft geholpen om de afvoer van de wastafel te repareren. “Zij had de afvoer ontstopt en daarna lekte die. Via de camera zag ik dat er iets mis was met de afvoer. Ik heb de huurder de afvoer uit elkaar laten halen. Het zeefje peuterde ze los met een keukenmes. Vervolgens legde ik uit hoe ze alles weer in elkaar moest zetten. Ze was trots op zichzelf dat het haar gelukt was om de lekkage op te lossen.”

Reacties van huurders

Het is leuk om via beeldbellen mensen toch te kunnen helpen, ondanks de coronamaatregelen, vinden Jeroen en Piet. Ze krijgen overwegend positieve reacties en merken dat huurders willen dat Rochdale dit blijft doen, ook straks na corona. “Met beeldbellen kunnen we dingen makkelijker uitleggen”, zegt Jeroen. “Via de telefoon is het lastiger om een goed beeld te krijgen van wat nu eigenlijk het probleem is. Door mee te kijken via de camera kunnen we veel beter reageren.”

Klushulp van onze vakmannen

Bent u thuis zelf aan het klussen en wilt u weten hoe u het beste iets kan oppakken? Onze deskundige vakmannen staan voor u klaar met tips of advies. Dat kan via beeldbellen of natuurlijk gewoon telefonisch. Het mag over van alles gaan, als het maar met klussen te maken heeft. Dus aarzel niet en bel ons op 020 215 00 00, dan plannen we een moment waarop het u uitkomt.

Aangepaste dienstverlening

Vanwege corona komen onze mensen zo min mogelijk bij huurders aan huis. Daarom nemen we tijdens de lockdown alleen nog spoedeisende en noodzakelijke reparaties aan en hebben we onze dienstverlening aangepast. Lees hier alle belangrijke en actuele informatie over de maatregelen die wij nemen door het coronavirus

Deel deze pagina