Aangepaste dienstverlening tijdens lockdown

Publicatiedatum: 15-12-2020

Rochdale neemt haar verantwoordelijkheid om de verspreiding van het Coronavirus zoveel mogelijk te voorkomen. We volgen hierin de richtlijnen van het RIVM. We verzoeken onze huurders en relaties om zoveel mogelijk zaken per e-mail of telefoon te regelen. Naar aanleiding van de lockdown van 15 december j.l. hebben wij onze dienstverlening aangepast. Hieronder een overzicht van de aangescherpte maatregelen.

Onze balies blijven gesloten. Uitsluitend op afspraak kunt u langskomen. Echter vragen wij u zoveel mogelijk zaken online en telefonisch contact met ons te regelen. Voor uw en onze gezondheid geven we elkaar even geen hand en houden we afstand van bezoekers en gesprekspartners.

Alleen nog spoedeisende en noodzakelijke reparaties

Wij nemen tijdens de lockdown alleen nog spoedeisende en noodzakelijke reparaties aan. Dit geldt voor reparaties binnen de woningen en algemene ruimtes. Heeft de reparatie geen spoed of noodzaak? Dan wordt er geen afspraak gemaakt. Dit wordt tot nader order uitgesteld. 

Stond er al een reparatie gepland? Bij alle geplande afspraken voor reparaties bekijken we of er sprake is van spoed of van noodzaak. Is dat niet het geval? Dan verplaatsen we de afspraak tot na 19 januari.

Bij het uitvoeren van spoedeisende en noodzakelijke reparaties gelden de volgende regels:

  • Bij het aannemen van de spoedreparatie stellen wij vragen aan u om vast te stellen of er sprake is van een mogelijke besmetting en in te schatten of de situatie voor u en onze medewerker veilig is om in te werken. 
  • Indien tussen het maken van de afspraak en de daadwerkelijke afspraak de situatie veranderd en er gezondheidsklachten zijn opgetreden bij u of uw medebewoners, dient u contact met ons op te nemen om de afspraak te annuleren.
  • Wij schudden geen handen.
  • Zorg ervoor dat u de woning goed lucht voor en tijdens de reparatie. Zet enkele ramen tegen over elkaar open schakel indien mogelijk de mechanische ventilatie in.
  • Ga even naar een andere ruimte/kamer tijdens de uitvoering van de werkzaamheden door onze vakman. Is dit niet mogelijk? Houd dan tenminste 1.5 meter afstand van elkaar tijdens de werkzaamheden.
  • Zorg er voor dat er niet meer dan 2 personen (inclusief onze medewerkers) aanwezig zijn in de woning op het moment van de werkzaamheden. Dit geldt niet voor kinderen onder de 13 jaar. 
  • Respecteer het besluit van onze medewerkers als hij/zij geen reparatie wil uitvoeren omdat er eventuele signalen van het virus worden waargenomen bij u of uw medebewoner(s).
  • Onze vakman draagt tijdens de werkzaamheden een mondkapje. Wij verzoeken u en uw huisgenoten dringend om tijdens de werkzaamheden ook een mondkapje te dragen. 

Klushulp voor huurders

Heeft een reparatie geen spoed of noodzaak? Dan bieden we onze huurders klushulp aan via beeldbellen (of telefonisch). Het mag over van alles gaan, als het maar met klussen te maken heeft. Tijdens de eerste lockdown was dit een succes. Daarom werken we nu achter de schermen om dit ook nu weer zo snel mogelijk aan onze huurders aan te bieden.

Bezichtigen, huurcontract tekenen, oplevering woning

Groepsbezichtigingen gaan niet meer door, in plaats daarvan vinden er één op één-bezichtigingen plaats. 

Het verhuurproces (o.a. sleuteloverdracht, tekenmoment en oplevering) laten we zo goed mogelijk doorgaan. Daar waar mogelijk doen we dat digitaal of telefonisch. Een verhuurmakelaar van Rochdale neemt contact met u op welke procedure we nu volgen en waar u rekening mee dient te houden. 

Lees hier alle belangrijke en actuele informatie over de maatregelen die wij nemen door het coronavirus

Meer weten over het coronavirus?

  • Op de website van het RIVM kunt u terecht voor informatie, veelgestelde vragen en het laatste nieuws over het virus.
  • De Rijksoverheid heeft speciaal voor mensen met een verstandelijke beperking de website Corona.steffi.nl gemaakt. Hier wordt moeilijke informatie over het coronavirus op een eenvoudige manier uitgelegd.

Deel deze pagina