Vroeg signaleren
Betalingsproblemen vroeg signaleren is belangrijk. Dan kunnen we huurders namelijk helpen om (flinke) schulden te voorkomen. Wanneer een huurder achterloopt met betalen, zoeken wij daarom snel contact. We bellen, of gaan langs. Dit doen we in een vroeg stadium, om een grote achterstand te voorkomen. Samen zoeken we dan naar een passende betalingsafspraak. Pas wanneer we daar niet uitkomen, gaat de zaak naar een deurwaarder.
Samen met gemeente
Bij een huurachterstand is er vaak meer aan de hand. De huur is meestal de laatste rekening die mensen niet betalen. Daarom melden wij en andere organisaties – denk aan de energiemaatschappij of zorgverzekeraar – betalingsachterstanden bij de gemeente, wanneer de schuld oploopt. De gemeente stuurt dan een hulpverlener langs. De gegevens delen we alleen als de huurder daar geen bezwaar tegen heeft.
Betalingsproblemen
Wanneer huurders problemen hebben met het betalen van de huur, kunnen zij contact opnemen met Rochdale via 020 215 00 00. We kijken dan met elkaar naar de mogelijkheden. Samen komen we eruit.