Welke gegevens moet ik aanleveren? (Vrije sectorwoning)

Belangrijk. Verhuist uw partner mee? Lever dan ook zijn/haar documenten in.

Hieronder leest u welke gegevens wij van u nodig hebben. Gebruik de knop 'inleveren gegevens' op deze pagina om uw gegevens aan ons door te geven.

Persoonsgegevens

  • Een kopie van de voor- en achterkant van een geldig legitimatiebewijs (Nederlands paspoort, identiteitskaart of een geldige verblijfsvergunning). Let op: een rijbewijs geldt niet als identiteitsbewijs.

    Heeft u een paspoort of identiteitskaart: dan is een kopie van de voorkant voldoende. Bij een verblijfsvergunning maakt u een kopie van de voor-en achterkant. Lees meer over een veilige kopie van uw identiteitsbewijs. 
  • Bent u geen inwoner van Amsterdam, Gemeente Zaanstad of Purmerend? Een kopie historisch adresuittreksel uit het bevolkingsregister waaruit uw burgerlijke staat, uw historische woongegevens en uw gezinssamenstelling blijkt (niet ouder dan 3 maanden). Dit kunt u zelf direct regelen op de website of bij de balie van de gemeente regelen. Extra kosten van een bemiddelingsbureau zijn niet nodig.

Formulieren

  • Een volledig ingevuld 'Woningacceptatieformulier'. Deze is niet nodig als u het digitale formulier op onze website gebruikt.
  • Een ingevulde kandidaat en/of verhuurdersverklaring.
    Deel 1: de verklaring kandidaat,  moet u altijd invullen. Deze verklaring vult u in om uw huidige woonsituatie te verklaren
    Deel 2: de verhuurdersverklaring, hoeft u niet in te vullen als u nu bij Rochdale huurt. 
    Huurt u een zelfstandige huurwoning bij een andere verhuurder? Vul dan ook deel 2 van de verhuurdersverklaring in. Deze kunt u laten invullen of opvragen bij uw verhuurder. De Verhuurderverklaring mag niet ouder dan 3 maanden zijn. Vergeet ook niet een kopie van uw huidige huuroverkomst mee te sturen. 

Inkomen

  • Een kopie van de salarisspecificaties en/of inkomensgegevens van de laatste drie maanden.
  • Het stortingsbewijs van het inkomen van de laatste drie maanden op uw bankrekening.
  • Een werkgeversverklaring met de volgende kenmerken:
  1. Je hebt een vaste dienstbetrekking voor onbepaalde tijd. Heb je een contract voor bepaalde tijd -met de intentie tot omzetting naar onbepaalde tijd- dan is een extra handtekening en een extra bedrijfsstempel nodig bij de intentieverklaring.
  2. De werkgeversverklaring is alleen bruikbaar en geldig nadat de proeftijd is verlopen;
  3. De werkgeversverklaring moet volledig ondertekend worden en voorzien zijn van een bedrijfsstempel of op briefpapier van de werkgever uitgegeven.

Extra documenten in bijzondere situaties

In sommige gevallen kunnen wij u vragen extra documenten aan te leveren. Als u bijvoorbeeld net gescheiden bent, u onlangs met pensioen bent gegaan of ondernemer bent. Bekijk hieronder welke documenten voor uw persoonlijke situatie van toepassing zijn.

Direct regelen
Woningacceptatieformulier Kandidaatverklaring en Verhuurdersverklaring