Welke gegevens moet ik inleveren bij een aanvraag woningruil?

Bij de aanvraag woningruil vragen wij bepaalde gegevens van u:

Huurder:

  • kopie geldig identiteitsbewijs;
  • motivatiebrief (hierin geeft u aan waarom u van woning wilt ruilen).

Ruilpartner:

  • kopie geldig identiteitsbewijs;
  • motivatiebrief (hierin geeft u aan waarom u van woning wilt ruilen);
  • uittreksel bevolkingsregister (niet nodig als je in Amsterdam, Purmerend of Zaanstad woont);
  • inkomensgegevens (Inkomensverklaring van de Belastingdienst, inkomens specificaties van de laatste drie maanden, jaaropgave. Afhankelijk van de inkomenssituatie kunnen er nog extra gegevens worden opgevraagd);
  • verhuurdersverklaring, deel 1 en 2

Huurt u in de vrije sector? Dan stuurt u aanvullend deze gegevens mee:

  • Stortingsbewijs van het inkomen van de laatste drie maanden;
  • Werkgeversverklaring;
  • Bij Inkomen uit onderneming of freelance:
    • een officiĆ«le verklaring met huidig belastbaar inkomen opgesteld, ondertekend en gestempeld door een accountant of boekhouder, en
    • een verklaring van het netto maandelijkse inkomen.

Deel deze pagina

 
Annuleren

Waarmee kunnen wij je helpen?

Begin hier met zoeken!

Geen resultaten gevonden