Wat gebeurt er met mijn melding?

Zodra wij uw overlastmelding hebben ontvangen ontvangt u van ons een ontvangstbevestiging van uw schriftelijke melding.

Afhankelijk van uw melding, zal een wijkbeheerder of medewerker Wonen en Zorg contact met u opnemen om een afspraak te maken, om uw kant van het verhaal te horen en om de woonsituatie te bekijken. Zij zullen met u bespreken wat de mogelijkheden zijn. Indien nodig werken wij samen met andere partijen, zoals politie, gemeente en hulpverlening. Als de situatie daarom vraagt, starten we ook een buurtonderzoek om te kijken of er meer mensen zijn die soortgelijke klachten ervaren. Vervolgens maken wij afspraken met de overlastveroorzaker en bieden als het nodig is hulp en ondersteuning aan.

In de meeste gevallen zal de medewerker van Rochdale u en uw eventuele buren verzoeken om, gedurende een langere periode de overlast bij te houden in het logboek, zodat u, omwonenden en Rochdale de overlast kunt bewijzen. Maak eventueel opnames in uw eigen woning, om het volume van het geluid waarvan u (over)last ervaart vast te leggen.Houdt u er rekening mee dat meldingen die u bij de politie (of een andere instantie) heeft gedaan niet wordt doorgegeven aan Rochdale. Zet deze meldingen daarom ook in het logboek.

Onthoud dan ook dat overlastproblemen vaak niet op korte termijn kunnen worden opgelost. We houden de melders per brief op de hoogte van de ontwikkelingen en mogelijke vervolgstappen.

Deel deze pagina

 
Annuleren

Waarmee kunnen wij je helpen?

Begin hier met zoeken!

Geen resultaten gevonden