7. Mijn inkomen is na 2019 gedaald, wat heb ik nodig voor mijn aanvraag?
U kunt heel 2021 uw aanvraag doen via deze pagina. Het is belangrijk dat u de volgende documenten meestuurt:
1. Verklaring huishouden
Wij hebben een uittreksel Basisregistratie Personen van uw gemeente nodig. Hierop staat het aantal personen in uw huishouden. U vraagt dit uittreksel op bij uw gemeente. U hoeft maar één uittreksel aan te vragen voor het hele huishouden. Dus niet een uittreksel per persoon.
2. Verklaring inkomsten
Wij hebben een verklaring van uw inkomsten. Bijvoorbeeld:
- 6 recente salarisstroken of uitkeringsgegevens van iedereen in uw huishouden.
- Inkomen uit zelfstandig ondernemerschap. Dit is een officiële winst-/verliesrekening van het afgelopen jaar en een prognose van het huidige jaar. Met daarbij de aftrekposten en het belastbaar jaarinkomen opgesteld, ondertekend en gestempeld door een boekhouder of een accountant.
- Pensioen: een jaaropgave AOW en eventuele specificaties aanvullend pensioen.
De inkomens van kinderen tot 27 jaar tellen niet mee. Van hen hoeft u geen inkomensgegevens op te sturen.
Wij kunnen om aanvullende informatie vragen.
Let op!
Doe alleen een aanvraag wanneer uw inkomen is gedaald na 2019. Wanneer u in 2019 in de inkomenscategorie voor huurverlaging viel, hoeft u geen aanvraag te doen. U ontvangt vanzelf bericht, vóór 1 april.
Waarmee kunnen wij je helpen?
Begin hier met zoeken!
Geen resultaten gevonden