Inleveren gegevens vrije sectorwoning

Bent u de eerste kandidaat? Dan ontvangt u per e-mail een woningaanbod. U moet dan binnen twee werkdagen vóór 12.00 uur alle gevraagde gegevens bij ons inleveren.

Voorbeeld: U krijgt op dinsdag bericht. U heeft dan tot donderdag 12 uur 's middags de tijd om de gegevens bij ons in te leveren.

Hoe kan ik mijn gegevens inleveren?

U kunt het snelst uw gegevens inleveren met ons online formulier. Klik op onderstaande knop en volg de stappen voor het online inleveren.

Direct inleveren gegevens

Anders kunt u uw gegevens  op de volgende manieren inleveren:

Inleveren met MyQii

Heeft u via DĀK uw gegevens al doorgegeven via MyQii? Dan krijgen wij deze doorgestuurd. U hoeft deze niet meer bij ons in te leveren. Wij bellen u als wij extra gegevens van u nodig hebben.

Inleveren bij onze balie

Wilt of kunt u uw gegevens niet online inleveren? Breng ze dan bij de balie op ons kantoor aan het Bos en Lommerplein 303. Wij zijn open van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 16.30 uur.

Welke gegevens moet ik inleveren?

Voor alle volwassenen die met u mee verhuizen, moet u documenten inleveren. Alleen voor inwonende kinderen is dat niet nodig. 

Persoonsgegevens

  • Een kopie van uw identiteitsbewijs.
    Alleen nodig als u niet de Nederlandse nationaliteit heeft, burger bent van de EU, EER of Zwitserland, en niet ingeschreven staat in het bevolkingsregister van Nederland.
    Lees hier hoe u een veilige kopie van uw indentiteitsbewijs maakt.
  • Bent u geen inwoner van Amsterdam, Gemeente Zaanstad of Purmerend? Een kopie historisch adresuittreksel uit het bevolkingsregister waaruit uw burgerlijke staat, uw historische woongegevens en uw gezinssamenstelling blijkt (niet ouder dan 3 maanden). Dit kunt u zelf direct regelen op de website of bij de balie van de gemeente regelen. Extra kosten van een bemiddelingsbureau zijn niet nodig.

Formulieren

  • Ingevulde verklaring kandidaat huurder
    Hier vult u in wat op dit moment uw woonsitatie is.
  • Ingevulde verhuurdersverklaring
    Huurt u een woning bij een andere verhuurder, of heeft u dat in de afgelopen twee jaar gedaan? Deze verklaring laat u invullen door uw verhuurder. Deze mag niet ouder dan 3 maanden zijn. De verklaring hoeft u niet in te vullen als u nu bij Rochdale huurt, of als u de afgelopen twee jaar niet in een huurwoning heeft gewoond.
  • Ingevuld woningacceptatieformulier
    Deze is niet nodig als u het digitale formulier op onze website gebruikt.

Inkomen

  • Een kopie van de salarisspecificaties en/of inkomensgegevens van de laatste drie maanden.
  • Een werkgeversverklaring met de volgende kenmerken:
  1. Je hebt een vaste dienstbetrekking voor onbepaalde tijd. Heb je een contract voor bepaalde tijd -met de intentie tot omzetting naar onbepaalde tijd- dan is een extra handtekening en een extra bedrijfsstempel nodig bij de intentieverklaring.
  2. De werkgeversverklaring is alleen bruikbaar en geldig nadat de proeftijd is verlopen;
  3. De werkgeversverklaring moet volledig ondertekend worden en voorzien zijn van een bedrijfsstempel of op briefpapier van de werkgever uitgegeven.

Extra documenten in bijzondere situaties

In sommige gevallen kunnen wij u vragen extra documenten aan te leveren. Als u bijvoorbeeld net gescheiden bent, u onlangs met pensioen bent gegaan of ondernemer bent. Bekijk hieronder welke documenten voor uw persoonlijke situatie van toepassing zijn.

Maak op uw documenten uw BSN (burgerservicenummer) onleesbaar.

Bij online inleveren: zet ieder document in een apart pdf bestand, wij accepteren géén foto’s. Op internet
 is veel informatie te vinden over het omzetten van documenten naar pdf. Of maak gebruik van een scan-app zoals 
Adobe Scan op uw mobiele telefoon. U kunt maximaal 10MB aan documenten uploaden.

Stappenplan vrije sectorwoning
Naar overzicht Vorige stap: bezichtiging Volgende stap: huurcontract tekenen