Niet tevreden? U heeft een klacht.

Natuurlijk proberen wij alles zo goed mogelijk te doen. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over iets dat u heeft meegemaakt. Of u vindt dat u verkeerd bent behandeld door een medewerker. Wij horen dat graag. Dan kunnen we samen zoeken naar een oplossing. 

Klacht melden

Klik hieronder op de knop 'Klacht dienstverlening of ongewenst gedrag' om het online klachtenformulier in te vullen. Beschrijf uw klacht zo kort en duidelijk mogelijk. Eventueel kunt u ook bijlagen toevoegen. Bijvoorbeeld als u in uw klacht verwijst naar een brief. Heeft u zelf een voorstel voor de oplossing van uw klacht? Dan willen wij dat ook graag van u weten. 

Goed om te weten! 

Er zijn verschillende soorten klachten. Klik hieronder op de knop die past bij uw situatie en die u wilt doorgeven aan ons. 

link-target="_self" Iets stuk? Meld een reparatie
link-target="_self" Overlast melden
link-target="_self" Niet eens met huuraanpassing
link-target="_self" Klacht dienstverlening of ongewenst gedrag
link-target="_self" Niet eens met puntenafbouw

Iemand anders uw klacht laten melden 

Vindt u het lastig om uw klacht te melden? Of vindt u het fijner als iemand die u vertrouwt dit voor u doet? Helemaal prima: dan kunt u iemand anders uw klacht of verzoek laten indienen. Dan hebben we wel uw schriftelijke toestemming nodig. U kunt het ingevulde formulier meesturen als bijlage. Daarna gaan wij voor u aan de slag.

Ik heb een klacht dienstverlening ingediend. Hoe nu verder?

Binnen 2 werkdagen hoort u van ons

Heeft u een klacht ingediend? Dan nemen wij binnen 2 werkdagen na het indienen van uw klacht contact met u op. Tijdens dit eerste gesprek maakt de medewerker afspraken met u over de vervolgstappen. We proberen om binnen vier weken met u tot een oplossing te komen. Soms lukt dit niet, omdat bepaalde acties meer tijd nodig hebben. U ontvangt dan een update. 

Nog steeds niet tevreden?

Gelukkig hebben wij nog een onafhankelijke klachtencommissie. De leden van de commissie zijn onafhankelijk en zijn niet in dienst van Rochdale. Stuur de onafhankelijke klachtencommissie een brief per post:

Woningstichting Rochdale
t.a.v. de Klachtencommissie
Postbus 56659
1040 AR Amsterdam

Lees hier meer over de Klachtencommisie en welke gegevens wij van u nodig hebben.

Als wij u klacht niet naar tevredenheid hebben opgelost of als u het niet eens bent met het advies van de onafhankelijke Klachtencommissie, dan kunt u ook uw klacht voorleggen bij de Huurcommissie.

Komen we er samen niet uit?

Indien wij na behandeling van de klacht er samen niet uitkomen, kunt u zich wenden tot de Commissie Governancecode Woningcorporaties.

Deze commissie toets alleen of de onafhankelijke Klachtencommissie zich heeft gehouden aan de Governancecode (uw klacht is niet naar behoren afgehandeld). U krijgt dan gelijk of ongelijk. Deze commissie gaat niet over de inhoudelijke behandeling van uw klacht over Rochdale.

Lees meer
Klachtencommissie