Woont u in een gebouw met
Deze app is nieuw, en nog niet voor iedereen beschikbaar. U ontvangt een brief als de app beschikbaar is voor uw gebouw.
Hoe werkt het?
Stap
Activeer uw account
Huurt u een woning van Rochdale? Dan krijgt u een brief met uitleg over hoe u de app kunt gebruiken.
- U activeert de app door de QR-code in de brief te scannen. Dit doet u met de camera van uw mobiele telefoon of met een speciale app.
- U kunt de app ook activeren met de codes die in de brief staan.
- De app werkt met uw telefoon, tablet of computer. U hoeft niets te installeren.
Bij het activeren van de app vragen wij u om uw naam in te vullen en een wachtwoord aan te maken. U kunt ook inloggen met uw account van Google of Facebook.
Stap
Bekijk direct uw warmtekosten
In de app ziet u direct hoeveel warmte u verbruikt en wat de kosten zijn. Het overzicht begint op 1 januari 2025. Elke week wordt het overzicht bijgewerkt.
Als u goed let op uw warmteverbruik, kunt u geld besparen. Kijk daarom regelmatig naar uw warmtekosten. Zo voorkomt u verrassingen bij de eindafrekening.
Stap
Bespaar geld en pas op tijd uw voorschot aan
Let goed op dat u niet meer verbruikt dan waar u in de servicekosten voor betaalt. U kunt uw kosten verlagen door verstandig met energie om te gaan. Lees onze bespaartips en maak een gratis afspraak met een energiecoach.
Gebruikt u meer dan waar u in de servicekosten voor betaalt? Pas dan uw voorschot aan. Zo voorkomt u dat u bij de jaarlijkse eindafrekening moet bijbetalen.
Veelgestelde vragen

Iedere maand betaalt u aan Rochdale servicekosten. De servicekosten bestaan bijvoorbeeld uit: kosten voor schoonmaak, de huismeester of de warmtekosten.

Eén keer per jaar kijkt Rochdale of u het vorige jaar te veel of te weinig betaald heeft voor de servicekosten. Dat staat in de ‘eindafrekening’.

Op basis van uw warmtegebruik moet u misschien bijbetalen. Of krijgt u geld terug. Gelukkig kunt u op de warmtekosten geld besparen.